لینکستان
خبرگزاری ملایری ها
دوكوهه
شهيد گمنام
طلبه جوان
عشق يعني يه پلاك
پرستو هاي مهاجر
بسیجیان عملیاتی
سنگربانان علم ودانش
نورالشهدا
جنگ نرم دردانشگاهها
پسریک شهید
همراه بصیر
منتظران
صدای بهشت
جا مانده
افسران جنگ نرم
شاهدان شهيد
یاد افلاکیان
رسانه هاي مسيحي
تنها منجي
محب ولايت
نداي آسمان
حافظان نور
سوره تماشا
باغ خیال
یا فاطمه الزهرا(س)
بهای وصل تو گر جان بود خریدارم
زندگی با شهدا
خلوت انس
یک سوره یک نشانه
خانه یار
ستارگان خاکی
سردار شهید حبیب مظاهری
عاشق پرواز
شور افکن
ندای آسمان
انتظار واقعی
ساحل هدایت
شهدا شرمنده ایم
جریان
22مبارز
طریقت عقل
مسافر آسمان
مجله الکترونیکی نگاه
آسمان ولایت
روز حسرت
کانون پیروان ولایت چمن آباد
می مانم ای درد حتی با تکیه بر استخوانم
بچه های آسمان
رائفی پور
مردان بی ادعا
طلایه داران بصیرت
تاانتها
زن مسلمان
شیعه مهدی
شهید مجازی
این عمار
سارا امیدوار
ارتباط با خدا
عمارها
حامیان ولایت
طیب
نخل جنوب
از خاک تا افلاک
سجاده عشق
جوانان آسمانی
روزنامه صبح صادق
فرقه های نو ظهور
فرزندان عاشورا
دست نوشته های من
آهنگ زندگی
کاش میشد خدا رو بوسید
شکوه پارس
آسمان ولایت
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
خط عاشقی
دنیای فیلم وصدا
ولایت سید علی
جامعه حقوقدان بدون مرز
لبیک یا خامنه ای
مهتاب زیبایی
مهندسی برق
کمپین دائمی محافظان قران
تاانتها با ولایتیم
مطیع امر رهبرم
مااستواریم با شهادت
فصل فراموشی
انجمن اسلامی شهید ادواردو انیلی
حجاب
چراغ هدایت
قمقمه
زیر پوست شهر
آوای ظهور
انصار
رخت آسمانی
طنین یاس
راسخون
کوچه پس کوچه های بهشت
کلبه دوستی
تهاجم فرهنگی
حریم ریحانه
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران
بغض رسوب شده درگلو
مجله انترنتی مهدویت
دنیا رو گلستان کنیم
پایگاه فرهنگی ظهور
صبح ملایر
طلایه دارن بصیرت
گروه پلاک هشت
چتر حجاب
قطب نما
انجمن ملایری ها
افسران جوان جنگ نرم
شهدا را یاد کنید حتی با ذکر صلوات
شجره طیبه
کیستی ما
گیله مرد
کشکول راز
بیا با من
احمد رسول رحمت
پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سید علی
قلمدون
کجایندمردان بی ادعا
نه غربی زن مسلمان ایرانی
صاحب نیوز
آوای بارون
آموزش تصویری فتوشاپ
امید امدنی
بارانی ها
خاطرات حسنی سادات و آقا سید
آرشیو وبگاه
موضوعات وبگاه
آخرین مطالب
خصوصیات وبگاه
لوگوی تاج بندگی
تاج بندگی


امکانات
powered by
Bumpin
script src="http://myprophet.ir/js/banner12.js"> قبل عمارها

اهداف غرب از توسعه مدرسه فمنیستی در ایران چیست؟|براندازی به شیوه زنانه!
شماره مطلب:113 | نویسنده:تاج بندگی | تاریخ:۱۳٩۱/۳/٢٧
اهداف غرب از توسعه مدرسه فمنیستی در ایران چیست؟|براندازی به شیوه زنانه!
یکی از تهاجماتی که امروز دنیای غرب و ماشین جنگی فرهنگی آن برای ایران اسلامی طراحی کرده است بحث شیوع "فمنیسم" در میان خانواده های ایرانی است
.


اهداف غرب از توسعه مدرسه فمنیستی در ایران چیست؟|براندازی به شیوه زنانه!
یکی از تهاجماتی که امروز دنیای غرب و ماشین جنگی فرهنگی آن برای ایران اسلامی طراحی کرده است بحث شیوع "فمنیسم" در میان خانواده های ایرانی است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقل از خبرگزاری ندای انقلاب، به هنگام وقوع هر نوع تهاجم یا دخالت خارجی، یکی از عوامل بسیار تأثیر گذار، ساختارهای جامعه‌شناختی آن پدیده است ،به طور مثال در لشکرکشی غرب به کشورهایی مانند عراق و افغانستان ، همراهی یا حداقل سکوت بدنه‌‏ی اجتماعی عاملی مکمل برای پیشبرد اهداف قدرت های جهانی شد ، اما سؤال اصلی این‌‌جاست که کارکرد این عامل در جامعه ‏‏‌ی ایران چگونه قابل ردیابی است و به عبارت دقیقتر در برخی اموری که امروز از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می شود نقش آگاهی رسانی در اجتماع برای برخورد با آن چقدر تاثیر گذار است ؟ 


به عبارت دیگر آنچه ما آن را تهاجم فرهنگى دشمن مى‌نامیم و پیوسته مردم هوشیار خود و بیش از همه جوانان را به مجاهدت در برابر آن فرا می‏خوانیم، همانا کوشش همه جانبه‌ى دشمنان ما با استفاده از همه‌ى ابزارهاى تبلیغى و خبرى و سیاسى و امنیتى براى برانگیختن همین دشمن درونى است که امروز یکی از جنبه های آن با هدف گرفتن ریشه خانواده در صدد نابودی اصلی ترین بنیاد اجتماعی در ساختار ایران اسلامی است . 

یکی از تهاجماتی که امروز دنیای غرب و ماشین جنگی فرهنگی آن برای ایران اسلامی طراحی کرده است بحث شیوع "فمنیسم" در میان خانواده های ایرانی است ، بررسی تاریخ پیدایش جنبش فمینیسم نشان می ‌دهد که این دیدگاه از میان برخی جنبش‌های به اصطلاح انسان دوستانه برخاسته است و صرفاً بر پایه و مبانی اخلاقی استوارند از سویی نیز به خاطر همین گرایشات اخلاقی و دینی که داشتند بیشتر از مردان، باعث گرایش زنان به این مکاتب بوده اند و زنان عمده ترین فعالان آن بوده اند ، ولی در طول زمان پایبندی این جنبش ها به اصول اخلاقی پایمال گشته در جامعه باعث گرایش بسیاری از زنان و فعالیت در آن گشت. 

اما امروزه فمینیست ها علاقه کمتری برای فعالیت‌های انسان دوستانه نشان می‌دهند و معمولاً دیدگاه ها و نظریات تازه ای را که مغایر با الگوهای اخلاقی گذشته است، بیان نموده‌اند . 

فمینیسم افراطی در دنیای معاصر پیامدهای اخلاقی خاصی را داشته است و پاره ای از بایسته‌های اخلاقی و الگوهای فرهنگی اجتماع را تغییر داده و هنجارهای تازه‌ای را که با جو جامعه همگون نیست، جایگزین آن نموده است ، عمده ترین هدف و تلاش فمینیست ها در حمایت از زنان و نقش آنها در جامعه بدون نیاز به مردان بوده است و در این امر آنچنان دچار افراط گردیده‌اند و عمده فعالیت‌های آنان به زن ستایی و مردستیزی تبدیل گشته است آنان در فعالیت‌های خود افراط را در پیش گرفته و سعی در افزایش نقش و کارکرد زن در جامعه، افزایش استقلال مادی و اجتماعی زن نموده اند و در سخنان و شعارهای خود همواره به مردان و نقش آنان در عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی حمله نموده و زندگی زن را جدا از مرد وسیله ای برای استقلال وی می‌شناسند. 
عملکرد فمینیست ها باعث تضعیف بنیان خانواده و در هم ریختگی بسیاری از زندگی‌های خانوادگی در دنیای معاصر گشته است ، بر اثر این تبلیغات، برخی از نهادهای خانواده مسیر از هم پاشیدگی و جدایی را در پی گرفته‌اند .‏‏ 


در ایران از فمنسیم در دو غالب کلی تعریف می شود که با یک بررسی کلی از تحرکات سرحلقه های فمنیستی در ایران می توان فهمید که اصلی ترین اصولی که به صورت های گوناگون در اندیشه فمنیست ها در ایران امروز وجود دارد، بی اعتنایی به نهاد خانواده و نادیده گرفتن آن است ، در رویکردهای فمینیستی، خانواده نه تنها محور نیست، بلکه ساختاری ستم آلود است که باید دگرگون معرفی شود ، دگرگونی در ساختار خانواده و سوق دادن زنان به مشاغل عمومی و تضعیف نقش ویژه مادران در نهاد خانواده، از اصول برنامه های بیشتر فمینیست ها در ایران اسلامی است . 

نوع دیگر نادیده انگاشتن نهاد خانواده، نظریه "جدا زندگی کردن زن ومرد بود " که از سوی فمینیست های رادیکال مطرح می شد ، آنها تبلیغ می کردند که ازدواج زن را به موجودی "خانه دار" و "فرزندزا" و مرد را به "نان آور"، "پدر" و "من اصلی" تبدیل می کند، و به این دلیل که مردان، حتی در نزدیک ترین نوع روابط، زنان را زیر سلطه خود در می آورند، زنان باید جدای از مردان زندگی کنند و به همین دلیل، نظریه «زوج آزاد» را آسان ترین راه برای رهایی از بردگی ازدواج! می دانستند. 

نظریه "زوج آزاد" نوعی همزیستی مشترک بین زن و مرد است که بر مبنای آن، هیچ مسئولیت حقوقی بر عهده طرفین نمی آید، بلکه فقط پاسخی به نیازهای جنسی، بدون در نظر گرفتن وجوه عاطفی آن است ، در یک دیدگاه افراطی تر، نظریه «زوج آزاد» تا "همجنس بازی" نیز پیش می رود ، این نوع همزیستی پیامدهای دست و پاگیری مانند زایمان و فرزندزایی به دنبال ندارد و زنان را از خود دیگربینی تاریخی رها خواهد ساخت . 


درست در راستای همین فعالیت ها بود که سایتی به اسم "مدرسه فمنیستی " نیز با رویکردی سیاسی به میدان جنگ رسانه ای وارد شد که هدف آن تربیت و آموزش مبلغان فمنیسیم در ایران امروز است ، "برگزاری کارگاه های غیر قانونی آموزشی در کشور ، ارائه بسته های آموزشی فمنیستی به کاربران ، مصاحبه با شخصیت های فمنیستی در جهان ، الگو قرار دادن برخی متهمان فمنسیت در فتنه ۸۸ نظیر "نسرین ستوده" برای تشکیل کانون مبارزاتی علیه نظام اسلامی از دیگر برنامه های سایت مذکور است که با گرفتن رنگ و لعاب سبز به خود بعد از فتنه ۸۸ شروع به کار کرده است . 

                                      

رهنورد در جمع عده ای از فمنیست ها 


ریشه یابی پشت پرده سایت "مدرسه فمنیستی " نشان می دهد که این سایت مستقیما تحت نظر چند نهاد امنیتی و جاسوسی در غرب وظیفه اشاعه فرهنگ فمنیستی را در میان کاربران فارسی زبان اینترنت دارد . 

یکی دیگر از فعالیت های ریشه ای موسسه "مدرسه فمنیستی " برپایی کارگاه های ویژه "فمنیسم اسلامی" در ایران بود که با توجه به عدم عمق و پیشینه فکری این نظریه تاکنون پیشرفت و استقبالی از آن حاصل نشده است . 

به طور کلی اهداف منفی فمینیسم در ایران را در چند بخش می‌توان تقسیم و بررسی نمود:‏ 
مرد ستیزی: یکی از فعالیت‌های اصلی فمینیسم، به مرد ستیزی و مبارزه با مردان معطوف می‌شود، آنها یکی از عوامل اصلی تضییع حقوق زن را مردان و فعالیت‌های زن ستیزی آنان می‌دانند که در مقابل آن به فعالیت‌های مرد ستیزانه متوسل گشته‌اند که می‌توان افراطی ترین شکل آن را در این جمله ملاحظه کرد: "در حال حاضر زمان برای ضربه زدن به پدرسالاران فرا رسیده است." 
اگر فمینیست ها، اقدامات و فعالیت‌های خود را جهت حذف نابرابری و بی عدالتی‌های موجود در جوامع نسبت به زنان می‌دانند، با چنین شعارهایی چگونه می‌توانند عدالت پایمال گشته از دیدگاه خودشان را برپا سازند و به اهداف خود برسند. 
آنها که مدعی اند جهت حذف نابرابری‌های موجود در جامعه قیام نموده اند، اقدامات خود را نیز در جهت ایجاد نوعی بی عدالتی آغاز کرده اند و به نوعی مرد ستیزی رسیده اند. مسئله مرد ستیزی باعث نفی حریم خانواده و تحریم ازدواج با مردان گشته است و باعث شده تا نوعی اجبار در زمینه عدم ازدواج و تشکیل خانواده از سوی فمینیست‌های افراطی وجود داشته باشد و در نتیجه نهاد و بنیان خانواده در جامعه تضعیف گردد.‏ 

نفی خانواده: نتیجه‌ای که از فعالیت‌های مرد ستیزانه به دست می‌آید، نفی خانواده و مبارزه با تشکیل آن و سنت‌های مربوط به ازدواج است. فمینیسم عمده‌ترین عامل بدبختی و تبعیض زنان و دختران را کانون خانواده و تن دادن به ازدواج می‌داند. از دید آنها پایبندی به مسائل خانوادگی و تعهد زنان نسبت به ازدواج باعث نابودی حقوقشان و بدبختی آنها در طول تاریخ گشته است. بنابراین زنان برای رهایی از بدبختی ها و رفع هر گونه تبعیض و نابرابری موجود در جامعه می‌بایست از ازدواج و تشکیل خانواده پرهیز نمایند. آنچه باعث استقلال فکری و شخصیتی زنان و رشد اجتماعی آنها می‌شود، دوری از روابط خانوادگی و بنیان‌های خانواده است. ‏ 
این در حالی است که بنیان خانواده بر پایه مودت و الفت بین اعضای آن پایه گذاری شده است. انسان از طریق خانواده به حداکثر رشد عاطفی و عقلی در دوران زندگی خود نایل می‌شود و با تربیت و پرورش فکری در سایه پدر و مادر می‌تواند وارد اجتماع شود و با تشکیل خانواده و اقدام به ازدواج می‌تواند بخش دیگر زندگی اجتماعی خود را باز یابد. در واقع این نهاد خانواده است که می‌تواند نظم و ثبات اجتماع را حفظ کرده و الگوهای اخلاقی و هنجارهای جامعه را در افراد نهادینه سازد. نکته دیگر اینکه ترغیب زنان به ترک خانواده، نه تنها استقلال شخصیتی زنان و دختران را تضمین نکرده چه بسا آنان را در گرداب مشکلات و فسادهای موجود در جامعه بیش از پیش هلاک خواهد نمود. بدون تردید خانواده گریزی دنیای امروز یکی از عواقب تلخ فمینیسم افراط گراست که آثار و نتایج شومی را در جامعه به دنبال داشته است.‏ 

تحقیر مادری: وقتی که نهاد خانواده از سوی فمینیست ها فاقد ارزش تلقی می‌شود، مطمئناً نقش‌های سنتی پدر و مادر در خانواده و تربیت فرزندان کم ارزش به حساب می‌آید. فمینیست ها با طرح نظریات و دیدگاه هایی، نقش پدر و مادر را در خانواده و اجتماع زیر سئوال برده‌اند. از دید آنها نقش سنتی مادر در خانواده و تربیت فرزندان از ارزش و اعتبار زن در اجتماع می‌کاهد و این مسئله از جایگاه زن در جامعه می‌کاهد و باعث می‌شود تا زن از رشد اجتماعی و پیشرفت همپای مردان بازماند. ارزش و اعتبار واقعی یک زن در نقش مادری دلسوز برای فرزندان نمی باشد، بلکه در میزان کارکرد اجتماعی و فعالیت‌های عمومی وی در جامعه است. فمینیست ها با برگزاری همایش ها و کنفرانس هایی الگوها و معیارهای جدیدی را برای زن اجتماعی و جامعه پذیر معرفی کرده و نقش مادرانه را در خانواده به عنوان نقش کلیشه ای معرفی می‌کنند. از دید آنها حس مادرانه زن باعث کاهش مشارکت و حضور اجتماعی زنان در جامعه می‌شود و آنها باید سعی در نابودی این احساس نمایند.‏


باید توجه داشت که اگر چه مشارکت اجتماعی زنان می‌تواند در رشد و تعالی روحی زنان و جامعه مفید باشد، اما زنانی هستند که به هر دلیلی محیط خانواده و پذیرفتن نقش‌های مادری و همسری را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهند. تحقیر این زنان و ترغیب آنان به مشارکت اجباری در امور اجتماعی نه تنها امری منافی اخلاق بلکه در تقابل با داعیه‌های آزادی اندیشه و استقلال تصمیم گیری از سوی هر فرد بالغ متفکر است. همواره زنانی موفق بوده اند که در کنار حضور و مشارکت در جامعه به نقش مادرانه خود در خانواده نیز پرداخته اند، علاوه بر آن هیچ فعالیتی در اجتماع، به اندازه تربیت و پرورش فرزندان سالم و عاقل جهت خدمت به جامعه، نمی تواند نقش موثر و شایسته زن را در اجتماع نشان دهد و خدمتی بزرگ تر از تحویل انسان‌های شایسته و صالح به جامعه نمی باشد و این وظیفه خطیر زنان در اجتماع است.‏ 
تاکید بر سقط جنین: یکی از اقدامات و فعالیت‌های اساسی فمینیست ها، مبارزه برای تصویب سقط جنین بوده است. فمینیست‌های افراطی سقط جنین را اقدامی جهت استقلال فردی زنان و رهایی آنان از زیر بار مسئولیت کودکان می‌دانند. به این معنی که هر زنی در هر زمان که بخواهد بتواند جنین خود را از بین برده و هیچ قانونی او را به خاطر این مسئله بازخواست ننماید .‏ 

نتیجه گیری 
جریان فمینیسم، هرچند با ادعای دفاع از حقوق زنان پا به عرصه مبارزه با ستم علیه زنان نهاد، اما بدون توجه به ابعاد گوناگون زندگی بشری و بدون آگاهی از نیازهای واقعی هر دو جنس، به نظریه پردازی و سپس تلاش برای اعمال سیاست های عملی خاص درباره زنان و مردان پرداخت ، و از این راه نه تنها ستم علیه زنان را محو نکردند، بلکه خود زمینه ساز ظلمی مضاعف بر زنان شدند. 
فمینیست ها ریشه فرودستی زنان را کانون خانواده می دانستند و تلاش کردند این کانون مهم و حیاتی زندگی بشر را به صرف توهّم اینکه عامل ستم بر زنان است از میدان بیرون نکنند، غافل از اینکه نگاه تک بعدی و جزئی نگر آنها، زنان را در گردابی سهمگین انداخته به گونه ای که ستمی که امروزه در نظام سرمایه داری بر زنان روا داشته می شود، هرگز با میزان ظلم و ستمی که گمان می رود خانواده بر زنان وارد می کند، قابل مقایسه نیست .